Перейти до основного вмісту

Батькам на замітку

Виховуємо успішних дітей: поради від Естер Войчицькі 

Як виховати дітей успішними?

      Секрет успіху дитини — в її незалежності. Треба довіряти своїм дітям: коли ви їм довіряєте і поважаєте їх, вони поважають себе. Вони поважають своє бажання ризикувати та щось робити. Коли ви робите їх незалежними, вони самі беруть відповідальність за своє життя. Ви не диктуєте, що їм робити, а співпрацюєте з ними. Чому діти бояться спробувати щось нове та ризикувати? Тому що вони бояться наслідків, що дорослі будуть їх сварити. Ви маєте вселити в дітей віру в себе, підтримуючи їх у всіх починаннях. Також дуже важливо бути добрими до своїх дітей — вони це назавжди запам’ятають. 

Як найкраще боротися з ґаджетами?

      Дітям необхідно пояснювати, чому проводити забагато часу в смартфонах — шкідливо для здоров’я. І треба дати їм можливість самостійно створити план-графік, скільки часу вони можуть сидіти з телефонами. Проте важливо допомогти дітям відкоригувати цей план. Якщо допомогти їм із плануванням, тоді вони значно краще будуть його дотримуватися. 

Як допомогти дітям боротися із психологічними травмами?

Треба розповідати подібні історії-казки, наприклад, як черепаха подолала свою травму. Це має надихнути дитину боротися та не падати духом. Кажуть, що діти, які зростали з якимись викликами чи труднощами, зростають навіть кращими. Діти, які пройшли важкі умови і їх пережили, мають усі можливості жити щасливим життям у майбутньому. 

Джерело: https://osvitoria.media/opinions/vyhovuyemo-uspishnyh-ditej-porady-vid-ester-vojchytski/


Поради психолога батькам під час
 дистанційного навчання

1. Скласти чіткий розклад / режим.

Стабільність і зрозумілість — це те, що для дітей створює якусь зону безпеки. А адже саме в безпеці діти прагнуть розвиватися, вчитися і пізнавати світ. Складіть новий розклад для дитини. Повісьте його на видноті, намагайтеся дотримувати режиму дня (підйом в один і той же час, перерви, прийом їжі тощо). Режим позитивно позначається і на нервовій системі дитини.

2. Організувати робочу зону.

Якщо немає своєї кімнати, то хоча б свій куточок + навушники. Де будуть ТІЛЬКИ потрібні для «цього» уроку матеріали. Усі зайві предмети, що відвертають увагу, доцільно прибрати. Також на працездатність дитини впливає світло — яскраве і холодне освітлення стимулює мобілізацію систем організму і підвищує пильність.

3. Організувати форму.

Дитина не повинна сидіти в піжамі. Вона і так навчається вдома (у дітей будинок не асоціюється з навчальною діяльністю, а більше з відпочинком). Учневі буде значно простіше надіти на себе «роль учня» і переключитися на заняття, якщо він буде одягнений у відповідний (асоціюється з навчанням) одяг. Це якась уніформа, що допомагає не забувати, де ти і що ти робиш.

4. Робити перерви.

Фокус уваги школяра на відеоконференції / уроці 20 хвилин. Не більше. У старших школярів 30 хвилин і то у разі внутрішньої мотивації й інтересу до предмета. Скільки триває видеоурок? 40? 45 хвилин? Дитина докладає чимало зусиль, аби сконцентруватися і зрозуміти, що їй через екран намагаються донести. Енергії витрачається більше, ніж на звичайному уроці. Тому вкрай важливо, аби діти перемикали свою увагу і відпочивали між уроками (по можливості не в гаджетах). Братися до виконання домашньої роботи, яку чомусь задають в онлайн-школі, доцільно не раніше, ніж за годину-півтори після закінчення уроків. Дитині потрібно переключитися, відпочити, пограти і перезарядитися.

5. Заохочувати спілкування з однолітками.

Провідна діяльність школярів середніх і старших класів — це спілкування. Та й в цілому школярі (зокрема молодші) звикли проводити багато часу в колективі спілкуючись, тому можуть відчувати дискомфорт в ізоляції. Заохочуйте спілкування, розмови, скайп-колли, можливо, навіть якісь ігри онлайн з однокласниками. Загалом, створюйте і заохочуйте умови, у яких дитина може поспілкуватися з однолітками (безпечно, звісно ж).

6. Знизити очікування і вимоги.

Нові умови навчання, тиск суспільства, страхи і тривога заважають дитині розуміти і вчитися як раніше. Отже, якщо помітили, що оцінки й успішність вашого сина / дочки погіршилася — НЕ СВАРІТЬ І НЕ ТИСНІТЬ, а навпаки, зверніть увагу на ситуацію. Адже це може бути однією з ознак стресу. Дитина потребує допомоги і відкритого діалогу з батьками. Дітям складно. Якщо ми ще будемо стояти у них над душею, вимагаючи тільки позитивних оцінок, то це посилить їхню тривогу, погіршить стосунки з ними. Зараз як ніколи вдалий час для перегляду і переосмислення своїх вимог стосовно дитини.

7. Мотивувати і помічати успіхи.

Не змушуємо дитину, а мотивуємо! Водночас не забуваємо відзначати її успіхи. Якщо порівнюємо, то тільки із самим собою. Навчайте дітей помічати хороше в обставинах, що склалися, розмовляйте, хваліть і підтримуйте. Ось такі базові та найнеобхідніші правила, що допоможуть правильно організувати процес дистанційного навчання. 

  • Діти вчаться з того, що бачать у своєму оточенні.
  • Як що дитина зазнає постійної критики, вона вчиться звинувачувати.
  • Як що дитина бачить ворожість, вона вчиться битись.
  • Як що з дитини насміхаються, вона буде нерішучою.
  • Як що дитину постійно присоромлюють, вона почуватиметься винною.
  • Як що до дитини терпимі – вона вчиться бути терпимою.
  • Як що дитину підтримують – вона вчиться впевненості.
  • Як що дитину хвалять – вона вчиться цінувати інших.
  • Як що з дитиною поводяться справедливо – вона вчиться справедливості.
  • Як що дитина почувається в безпеці – вона вчиться довіряти.
  • Як що дитину хвалять, юна вчиться поважати себе.
  • Як що дитину приймають і поводяться з нею по-товариськи – вона вчиться бачити любов у цьому світі. 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тиждень 9

  ТЕМА ТИЖНЯ «ІГРИ» Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:  Які ігри бувають? Чому я люблю бавитися в різні ігри? У які ігри грали наші батьки? Навіщо потрібні правила гри? Чого навчає комп’ютерна гра? Завдання дев’ятого тижня: Розвивати творче мислення учнів, ознайомлюючи їх із різними видами ігор. Організовувати взаємодію в парах та групах.  Формувати відповідальне ставлення щодо дотримання правил гри та етичних норм. Допомагати дітям зрозуміти користь від різних ігор, передбачати ризики під час гри та враховувати їх. Організовувати творчу діяльність учнів у грі. Очікувані результати дев’ятого тижня: На кінець тижня учні знатимуть: • чому корисно бавитися; • у які ігри бавилися їхні батьки; та вмітимуть: • пояснювати, чого навчають ігри, зокрема комп’ютерні; • виявляти ризики гри та враховувати їх; • розрізняти дитячі і недитячі комп’ютерні ігри; • перемагати у грі і програвати, спираючись на етичні норми; • організовувати гру та брати участь у ній; • уважно слухати один одно

Безпечні весняні канікули

 

Тиждень 24

 ТЕМА ТИЖНЯ «ЧАС / ЯК КЕРУВАТИ ЧАСОМ?»   Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання: ● Чим вимірюють час? ● Навіщо нам потрібно бути пунктуальними? ● Як керувати часом? Завдання двадцять четвертого тижня: 1. Ознайомити з деякими одиницями вимірювання часу. 2. Вчити цінувати час, формувати рису характеру людини – пунктуальність. 3. Спонукати бажання організовувати власну діяльність впродовж дня за попередньо укладеним планом. 4. Формувати навички дослідницької діяльності, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті. 5. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками. Очікувані результати двадцять четвертого тижня: На кінець тижня учні знатимуть: ● одиниці вимірювання часу – година, рік, місяць, тиждень, доба, пора року; ● окремі весняні зміни у живій природі; ● значення слова «пунктуальність»; ● деякі фактори/пристрої, які можуть перешкодити людині бути пунктуальною та вмітимуть: ● користуватися ка